Unconfigured Ad Widget

Collapse

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Marketing & Sale Research

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Marketing & Sale Research

    Hi ik doe onderzoek naar een marketingstrategie voor het internationaliseren van TruckingCDM. Ik heb wat vragen over TruckingCDM, vanuit een marketing & sales invalshoek, ze zijn:

    1 Welke bedrijven (expediteurs, afhandelaren en vervoerders) werken er nu met het TruckingCDM platform?
    2 Wie zijn de grootste partners die met TruckingCDM werken?
    3 Hoe werven jullie op dit moment partners/klanten?
    4 Wat doen jullie verder aan marketing- en/of salesactiviteiten (bijvoorbeeld demo’s, netwerken, beurzen bijwonen)?
    5 Wat zijn de bijbehorende diensten nadat men het product heeft aangeschaft? (Bijvoorbeeld onderhoud, updates, scholing etc.)
    6 Wat zijn de huidige waarde proposities?
    7 Wat is jullie huidige uniek verkoop propositie (USP)?
    8 Wat zijn naar eigen zeggen de sterktes en zwaktes van het product?
    9 Kunnen jullie het product ook per klant op maat afleveren?
    10 Hoe wordt er op dit moment aan het product verdient?
    11 Hoe denken jullie te gaan slagen met het internationaliseren?

  • #2
    1. Expediteurs: Geodis, Worldtech, IPHandlers, Fast Forward Freight, DJ Middelkoop*, UPS, Ceva, IAA, International airfreight associates, Flora Holland
    Afhandelaren: Dnata, Menzies, Swissport
    Vervoerders: Jan de Rijk, Wallenborn, DJ Middelkoop*
    Airlines: AirBridgeCargo, Emirates
    2. Dnata, Menzies, Wallenborn, Jan de Rijk
    3. We nemen individueel contact op met partijen op schiphol. Hier stellen wij Cargohub voor aan de partijen en laten aan hun zien wat wij allemaal aan te bieden hebben. Daarna bieden wij hun aan om vrijblijvend mee te doen aan een experimentele pilot. Zodat zij alvast een 'feeling' kunnen krijgen voor ons platform en ons verder kunnen helpen met mogelijk missende functionaliteiten en verbeterpunten. Zodat na de experimentele pilot zeker is dat het system goed aan sluit op hun processen en dat het systeem voldoet aan hun verwachtingen.
    Ook via onze consortium partners. Via CDM@airports met Inholland proberen wij ook leads tot de partijen te creëren.
    4. LinkedIn, nieuwsbrieven van Inholland, aircargo netherlands (ACN), ook hebben wij ons eigen magazine genaamd de 'Cargo Magazine'. Hier brengen wij telkens een halfjaarlijkse editie uit waar we partijen uitnodigen om een stuk te schrijven over een onderwerp dat zich afspeelt op Schiphol. Dit magazine gebruiken wij ook als reclame moment voor onze eigen applicaties en oplossingen.
    5. Training, consultancy en verdere updates die aansluiten op de wensen van de klanten.
    6: De applicaties die we binnen het TruckingCDM platform aanbieden zijn: Trucking RFS, Import Pickup, Export Delivery, ULD Digital Care & Control,. Cargo acceptance, Cargo Image, Cargo Damage, ULD Damage, ULD Receipts, Work order. Met deze applicaties proberen we waarde en efficiëntie te bieden aan de bestaande processen binnen de luchtvrachtindustrie. En dit allemaal met de nadruk op digitalisering van de bestaande processen.
    7. Veel van onze applicaties hebben unieke functionaliteiten die onze concurrentie niet aanbieden. En al onze applicaties aangeboden worden in een Single Window view, oftewel dat onze oplossingen aangeboden worden in één app of webpagina. Daarnaast luisteren we naar onze klanten en programmeren wij onze applicaties zo in dat ze goed aansluiten aan de specifieke eisen van de klant.
    8. Sterktes: Single window view waardoor je niet hoeft te switchen van applicaties. aanpassingen op basis van de klant, brede keuze van verschillende applicaties die voor grotendeels van de partijen bruikbaar zijn.
    Zwaktes: Ongeacht dat we enorme stappen maken en heel veel al draaiende hebben zijn we nog niet bij de eindstreep en moeten we door blijven ontwikkelen
    9: We zorgen ervoor dat het product per klant afstemt op de wensen van de klant. Alleen bij de ontwikkeling van een product houden we er rekening mee dat de oplossing ook gebruikt zou kunnen worden als universeel product.
    10: Onze partners financieren ons in de ontwikkelingen tijdens de experimentele pilot periode. En als de experimentele pilot is afgerond betalen zij voor het maand/jaar bedrag voor het product.
    11: Hoe wij denken te gaan slagen met het internationaliseren is dat de partijen waar we nu mee samenwerken ook het product gaan uitbreiden naar de bedrijfslocaties buiten Nederland. En met het invloed dat we gecreëerd hebben in dat gebied willen we uitbreiden naar de andere partijen in dat gebied.

    Comment

    Working...
    X
    😀
    🥰
    🤢
    😎
    😡
    👍
    👎